Blog 2017-09-19T15:49:53+00:00

Chat oplossing populair kanaal bij het team studievoorlichting van Hogeschool Rotterdam

28 november 2017|Klantennieuws, Marktontwikkelingen|

Bij Hogeschool Rotterdam studeren ruim 35.000 studenten. Zittende en toekomstige studenten hebben het hele jaar door vragen over welke opleiding het beste bij ze passen, wat ze precies met een opleiding kunnen na afstuderen en vragen over de aanmeldprocedure en hoe ze in aanmerking kunnen komen voor een opleiding. Jaarlijks voert het team Studievoorlichting ruim 30.000 gesprekken met studenten via de balie, telefoon, mail en webchat. […]

Sneller antwoord door chat – Gemeente Rotterdam gaat met Livecom aan de slag

13 november 2017|Klantennieuws, Marktontwikkelingen, Overheid, Persberichten|

Gemeentes zijn volop bezig om het stellen van vragen eenvoudiger en laagdrempeliger te maken. Zo ook gemeente Rotterdam. In juli hebben zij onze gratis inspiratiesessie bijgewoond ‘Chat And The City’. Over de mogelijkheden en valkuilen bij het inzetten van tekst messaging kanalen, zoals chat en Facebook Messenger. Speciaal voor gemeenten. Vervolgens zijn we samen het gesprek aangegaan hoe zij met chat hun doelstellingen kunnen bereiken. […]

De chat oplossing van BCC

29 september 2017|Klantennieuws, Marktontwikkelingen|

Live chatten met websitebezoekers vanuit winkels De manier waarop BCC haar chat oplossing ‘Live Chat’ inzet is ronduit bijzonder en vooruitstrevend te noemen in retailland. Ze beantwoorden chatgesprekken niet vanuit het centrale klantcontactcentrum, maar live uit de winkels. Bij de zogenoemde ‘Chatpoints’. Klanten vinden het geweldig, zowel klanten die in de winkels komen als klanten die online shoppen. Livecom ging met haar klant BCC in gesprek over deze nieuwe service. […]

Gemeenten worstelen met ‘socials’ – terugblik VNG Jaarcongres 2017

28 juni 2017|Over Livecom|

Livecom was afgelopen 13 en 14 juni aanwezig bij het VNG Jaarcongres in Goes. Een congres specifiek voor de gemeentelijke markt waar raadsleden, wethouders en burgemeesters uit het hele land zich verzamelden om van elkaar te leren. Met als thema ‘Vakmanschap’. […]

Klantcontact bij gemeenten – in gesprek met gemeente Midden Drenthe

9 juni 2017|Klantennieuws, Marktontwikkelingen|

Livecom sprak met gemeente Midden Drenthe over de manieren waarop zij met burgers in contact staan. Wat zij belangrijk vinden in klantcontact en we vroegen ook naar hun ervaringen. Zij delen graag hun visie, zodat ook andere gemeenten hier profijt van hebben. Regelmatig krijgen ze telefoontjes van andere gemeenten om hen te bevragen hoe zij de ‘moderne’ kanalen ingericht hebben. Gemeenten zijn volop bezig met het innoveren van hun dienstverlening. […]