Hogeschool INHolland biedt bijna honderd opleidingen aan op negen locaties, verspreid over Noord- en Zuid-Holland, en zelfs in Paramaribo, Suriname. Wie kiest voor Hogeschool INHolland, kiest voor een onderwijsinstelling met ruim 33.500 studenten, 28 lectoraten, ruim 110 nationaliteiten en circa 2.900 medewerkers. Als geheel is INHolland dus groot, maar toch is de hogeschool in elke stad een relatief kleine hbo-aanbieder, waardoor de studenten veel aandacht krijgen van hun docenten.

Uitdagingen

Net als elk bedrijf wil Hogeschool INHolland zo dicht mogelijk bij zijn doelgroep staan. In het geval van de hogeschool: bij de studenten. ‘
En die vinden e-mail een officieel en dus lastiger communicatiemiddel,’ ondervond Jurgen ten Brummeler, online marketeer bij INHolland.

‘E-mailen is voor veel jongeren net een stap te ver. Ze zijn bang dat ze spelfouten maken of de verkeerde toon aanslaan. Bovendien willen ze snel antwoord op hun vragen.’ Begin 2009 werd dan ook besloten dat de website moest verrijkt worden met een chatfunctie. ‘Het chatgebruik onder jongeren is extreem populair, want chatten is laagdrempeliger en relaxter dan e-mail.’

Voor Livecom werd gekozen omdat men de chatfunctie niet zomaar als gimmick wil inzetten, maar als een gedegen marketingtool. ‘Een serieuze, professionele partij als Livecom levert niet alleen de applicatie, maar staat ons ook bij met een stukje advisering.

Gehele Case Study downloaden

Druk op onderstaande knop om de gehele case study van INHolland per email te ontvangen.