Heel wat bekende bedrijven gebruiken de software van Livecom om betere, snellere klantenservice te leveren via live chat, e-mail of selfservice. Bij Douwe Egberts gebruiken ze Livecom voor al deze kanalen.

Douwe Egberts Nederland is onderdeel van D.E Master Blenders 1753, een internationaal koffie- en theebedrijf dat een reeks van topmerken voert, die in ruim 45 landen worden verkocht. De onderneming telt wereldwijd circa 7.500 medewerkers.

Het klantenservice-team was op zoek naar service-optimalisatie richting de consument. Naast een beter systeem voor mailafhandeling, werd ook gezocht naar een slimmere manier om veelgestelde vragen te presenteren en te verwerken. Als derde was er de wens om live chat aan te gaan bieden om consumenten op een makkelijke en snelle manier hun vraag te laten stellen.

Livecom gaat verder dan je zou verwachten. Het is niet zo dat je nauwelijks meer van ze hoort zodra het contract is getekend. Integendeel: ze blijven meedenken en tips geven.

Kerstin de Haan - manager Consumer Relations, Douwe Egberts