Klantondersteuning gaat Examenadviesburo voortreffelijk af. Twee maanden geleden ging deze specialist in het certificeren van professionals aan de slag met het Livecom 6G-pakket (Email, Selfservice, Live Chat en Pro-active Chat). Zou algemeen directeur Maurice Simonis dit pakket aan anderen adviseren? “Zonder enige twijfel. Ik kan niet meer zonder.”

Bij Examenadviesburo BV weet men precies wat er op vlak van customer support zoal mogelijk is. Aan chatten met online bezoekers doen de 7 klantenservicemedewerkers dan ook al 2 jaar. ‘Dat was in het begin natuurlijk even wennen, maar inmiddels is het chatten volledig ingeburgerd. We chatten tot 22.00 uur, wat onze klanten enorm waarderen. Elke avond krijgen wij weer een bedankje van de klant dat we hem/haar zelf ’s avonds konden helpen. Dit maakt het chatten voor ons erg leuk. Bij ons was het afhandelen van de infomails nog niet professioneel geregeld: we werkten namelijk tot voor kort nog met Microsoft Outlook. Dat lukte wel, maar het was primitief handwerk.’

Maurice Simonis was dringend op zoek naar een slim systeem, dat hem en zijn collega’s de mogelijkheid gaf om klanten vanuit één applicatie van dienst te zijn. Hij probeerde eerst een handvol andere, veelal Amerikaanse bedrijven. ‘Daar vroeg ik een speelaccount aan. Handig, maar als ik vervolgens een vraag had, kreeg ik nul op mijn rekest. Er was weinig feedback, weinig ondersteuning. Livecom blonk vanaf dag één uit in menselijk contact. Zo van: “Wij gaan dat voor jullie regelen!” En dat is precies hoe ik als klant behandeld wil worden.’

Simonis’ medewerkers switchten probleemloos van de oude chatprovider naar Livecom Chat. Om hen te overtuigen van het belang van een nieuw mailsysteem, moest Simonis meer vragen beantwoorden. ‘Maar zodra ze daadwerkelijk met Livecom Email aan de slag gingen, werd het stil. Al na een paar uur hoorde ik ze zeggen: “Hé, dit is handig…” Verrassend hoe snel ze overtuigd waren van het voordeel van Livecom Email.’

Als algemeen directeur is Simonis zo mogelijk nog enthousiaster. ‘Dankzij de kennisbank is het veel makkelijk geworden om mijn mensen beter aan te sturen. Ik zie in één oogopslag wat er speelt. Wat gaat er momenteel fout, wat voor vragen worden er gesteld? Wie reageert snel, wie kan beter presteren? En ik ben nog niet eens bezig met het uitpluizen van de statistieken. Ik zou simpelweg niet meer zonder dit pakket kunnen.”