Digitale dienstverlening is voor Den Haag een topprioriteit en denhaag.nl speelt daar een belangrijke rol in. Daarom testten de medewerkers van het contactcentrum in de maand mei de chatapplicatie van Livecom uit. Het oordeel: positief!

De ambitie van de gemeente Den Haag op het gebied van kanaalsturing is groot. Mede doordat hun Amersfoortse collega’s – klant van Livecom sinds maart 2010 – zich vol lof uitlieten over de Livecom-chatapplicatie, viel de keuze uiteindelijk op Livecom.

De medewerkers die zich met e-mailafhandeling bezighielden, testten de applicatie een maand lang uit. Door het succes in Amersfoort waren de verwachtingen bij de gemeente Den Haag hoog. Eén van de doelstellingen was dat bezoekers op de site zouden blijven door het chatcontact, in plaats van naar de telefoon te grijpen of een mail te gaan schrijven.

Mede dankzij de gebruiksvriendelijkheid van de chatapplicatie werden de verwachtingen waargemaakt. Uit de evaluatie bleek dat de inwerktijd kort was en de betrokken medewerkers tevreden waren over de chatapplicatie. Sitebezoekers lieten weten deze vorm van dienstverlening op prijs te stellen.