Beste bloglezer,

Echte ondernemers zien in de kredietcrisis geen ramp maar een kans. De Amsterdamse ansichtmaker Boomerang trekt nogal wat bezoekers met z’n ‘tien vetste kredietcrisis kaarten’ (zoals die met een Ikea-sofa, de superveilige bank hiernaast afgebeeld). Zelfs de IJslanders kleden hun noodlot humoristisch in: een spelletjesmaker bracht er The Crisis Game op de markt. Een gouden zet, want Kreppuspilið (de IJslandse titel van dit c ynisch bordspel met het k-woord als thema) haalde zelfs de Financial Times en ligt straks onder menig IJslands kerstboompje.


klantenWe willen maar zeggen: er valt heus nog wat te lachen. Zeker wat LiveCom betreft. We sluiten 2008 af met nu al een paar mooie projecten voor het komende jaar. Zo koos één van ’s lands bekendste bedrijven voor LiveCom: bij Philips Italië en Philips Spanje implementeerden wij de afgelopen maanden webchat. Philips wereldwijd staat op de rol, te beginnen met China in Q1 2009. Eerder dit jaar verlengden ABN AMRO, Huis & Hypotheek en Wehkamp – klanten van het eerste uur – hun contract. CZ, Interpolis en Aegon Bank blijven eveneens tevreden klanten. Voor hen (en voor heel veel anderen) gaat LiveCom het komende jaar extra scherp inzetten op meer gebruikersefficiency en kostenbesparing binnen de KCC.

KCC – van Klant Contact Centrum naar Krediet Crisis Centrum, en weer terug. In tijden van droog brood en gespannen buikriemen staat de klant centraler dan ooit; zeker nu zijn klantbeleving en loyaliteit van groot belang. Dat blijkt uit recent onderzoek van Forrester Research, en wordt bevestigd door de resultaten die onze LiveCom 5G-gebruikers boeken. Onze producten zorgen er immers voor dat de conversie van online bezoeker naar klant verhoogt. Wij weten precies hoe u consumenten binnenhaalt én binnenhoudt.

Kortom: LiveCom is er voor u. En voor uw klant. Ook in 2009. Fijne feestdagen!

Hartelijke groet,

Floris van der Veen
CEO LiveCom