De nieuwste prijs in klantcontactland werd op 11 december uitgereikt aan twee glasheldere managers: Wim van der Ven (hoofd Schade Particulieren) en Jan Soetens (hoofd Schade Bedrijven) van Interpolis ontvingen de CCM Award voor het Intelligente Contactcenter.
interpolis-award-300x227De prijs werd in het leven geroepen om organisaties te belonen die hun klantcontact op slimme wijze organiseren, en die hun intelligentie bovendien laten doorschemeren in klantervaring, strategie en de inzet van mensen en middelen. Aan al deze criteria moest de winnaar van de nieuwe prijs voldoen. Het werd Interpolis, die van de vakjury op alle punten een groen vinkje kreeg.

Jubelende jury
De verzekeraar won ‘omdat het aantoonde dat met het beschikbaar stellen van kennis en het aanhouden van vertrouwen als waarde in de organisatiecultuur slimme zaken kunnen worden bewerkstelligd’, juichte de hoofdredacteur van Customer Contact Magazine, initiatiefnemer van de prijs.

De onafhankelijke vakjury bestond uit Jos Mittelmeijer (ceo, Quality Support), Hans van der Plas (hoofd customer services, T-Mobile), Henny Bakel (hoofd business consultancy,KPN Newtel Essence) en Cokky Bosman (directeur, Telecom Direct Almere). Op 19 november surften zij naar Interpolis.nl, waar ze vooral geïmponeerd raakten van het onderdeel Klantcontact Schadeservices. Dat blijkt uit hun rapport:

Interpolis laat zien dat met een intelligente mix van technologie (kennissysteem, klantcontactgegevens over channels heen beschikbaar, workflowomgeving) en vertrouwen in mensen, het mogelijk wordt dat zowel telefoon als email als post (allemaal gedigitaliseerd) in het contact center worden afgehandeld, dat er op grote schaal met agenten op afstand kan worden gewerkt. Deze keuze werkt in het voordeel van de klant (betrouwbaarheid Interpolis bij claims) en de medewerker (laag ziekteverzuim).

A job well done!
Bij deze wil LiveCom de verzekeraar van harte feliciteren met deze onderscheiding. Sinds Interpolis onze producten afneemt, ‘loopt de chat als een tierelier’, zo kregen we al in juni 2006 te horen. Of de chatbuttons geactiveerd waren toen de vakjury vorige maand naar Interpolis.nl surfte? We hebben het gecheckt, en het antwoord is: absoluut.

 

Misschien waren de juryleden onder de indruk van de LiveCom-chatbuttons op Interpolis.nl…