De webshop van Topa Verpakking, al 90 jaar een toonaangevende speler in de markt voor b2b transportverpakkingen, is verrijkt met de chatapplicatie van Livecom. Door online bezoekers de kans te geven hun vraag meteen en rechtstreeks aan een medewerker te stellen, wil Topa de klantbeleving verbeteren.

Topa Verpakking levert en produceert ruim 3.000 artikelen. Vooral over verpakkingen op maat zijn er regelmatig vragen. Die kunnen klanten telefonisch of per e-mail stellen, maar chat is een laagdrempeliger (en voor de klant gratis) communicatiekanaal. “Met deze chatfunctie verwachten we een groep online bezoekers nog sneller en beter  te kunnen adviseren,” zegt marketingmanager Bertram Welink. “Zo krijgen twijfelende klanten meer zekerheid voordat ze online bestellen.”

Topa neemt ook de proactieve chatmodule van Livecom af. Klanten die aan bepaalde criteria voldoen – bijvoorbeeld klanten die hun gevulde winkelwagen toch weer legen –  worden automatisch uitgenodigd voor een chatgesprek. “Bovendien komen we door deze actieve chatuitnodiging waarschijnlijk meer te weten over de keuzes van onze klanten. Deze informatie kunnen we gebruiken om de website te verbeteren.”

In het verpakkingssegment is Topa de eerste speler die klanten te woord staat via chat. Vanaf vandaag zijn er standaard minstens twee medewerkers online om bezoekers van dienst te zijn. Dat worden er volgens Welink meer als het chatkanaal populair blijkt.