Livecom Facebook Messenger2017-09-19T16:06:16+00:00

Livecom Facebook Messenger

Facebook Messenger is inmiddels verworden tot het nr. 2 online chatkanaal tussen mensen. En vele van ons willen dit kanaal ook gebruiken in onze communicatie met de bedrijven waar we klant zijn. We zijn steeds vaker en langer online en doen dat hoofdzakelijk via onze smartphone.  Was vroeger de pc het belangrijkste middel om online te gaan tegenwoordig is dat ons mobieltje. Meer dan 40% van de Nederlanders heeft Facebook Messenger op zijn mobiel staan. Wanneer je jouw klanten de mogelijkheid biedt ook via Facebook Messenger te communiceren, verhoog je de klanttevredenheid drastisch.

Losgekoppeld

Facebook Messenger is een chatdienst van Facebook en wereldwijd maken ruim 500 miljoen gebruikers actief gebruik van Messenger. Daarmee is het sinds het loskoppelen van de Facebook wall/website in 2014 een van de meest populaire chatdiensten van dit moment na WhatsApp. Omdat je Messenger kunt gebruiken op vrijwel alle mobiele platformen én de website van Facebook, is de populariteit in korte termijn enorm toegenomen.

Facebook Messenger een efficiënt kanaal

De wijze waarop Livecom dit kanaal integreerd in haar klantcontact webapplicatie, stelt jullie medewerkers in staat om snel en efficiënt binnenkomende berichten af te handelen. Binnenkomende Messenger berichten komen via één de API binnen in de Livecom Fusebox klantcontact webapplicatie, en worden door de ingelogde klantcontact medewerkers opgepakt en behandeld. Daarbij blijft de conversatie bij de medewerker die het eerste bericht heeft opgepakt, totdat deze heeft aangegeven in de applicatie dat de conversatie afgesloten is of de conversatie terug in de wachtrij plaats zodat collega’s deze verder kunnen afhandelen.

Bekijk ook onze andere Contact Center producten:

Demo aanvragen