Overtoom-Manutan boekt topresultaten met de live chatapplicatie van Livecom. Sinds het zakelijke postorderbedrijf in de zomer werk maakte van een betere chatbereikbaarheid, gaat ruim 10% van de chattende bezoekers ook daadwerkelijk over tot een aankoop.

Sinds juli werden ruim 2.000 chats gevoerd. Circa 85% van de chatters gaf aan in de toekomst zeker weer gebruik te willen maken van het chatkanaal. “Het is inmiddels een erg belangrijk en volwaardig communicatiekanaal geworden,” zegt webshop marketeer Giuseppe Hentenaar. “De laagdrempelige tool versterkt het persoonlijk contact dat we graag met onze klanten willen hebben.”

De zwevende chatknop is gekoppeld aan Google Analytics Event Tracking, waardoor de chatters aan de daadwerkelijke klanten worden gekoppeld. “Zo hebben we bewezen dat live chat ook een ideale salestool is. Daarom gaan we nu opschalen. Met meer agents en een betere chatbereikbaarheid verwachten we een nog hoger rendement uit de live chat van Livecom.”