Ook online wil computerspeciaalzaak Paradigit de beste klantenservice aanbieden. Daarom is de webshop sinds juni voorzien van een chatknop. Via de applicatie van Livecom kunnen (potentiële) klanten live chatten met een servicemedewerker. En dat gebeurt volop: dagelijks worden zo’n 100 chatgesprekken gevoerd.

Chat wordt gezien als een goede aanvulling op het telefoon- en e-mailkanaal. ‘Het is een laagdrempelige en kosteloze manier om met ons in contact te komen,’ zegt Hilde van Rooij, manager van de Paradigit Servicedesk. ‘Op korte termijn zorgt live chat voor een grotere klanttevredenheid. Op lange termijn hopen we dat het aantal e-mails en telefoontjes erdoor afneemt.’

De chatapplicatie van Livecom werd geselecteerd na uitgebreid vergelijkend warenonderzoek, zegt Van Rooij. ‘Livecom sprong eruit door zijn vele, maar eenvoudige functionaliteiten. Een makkelijk te beheren applicatie, die ook nog eens cloudbased is.’ Ook de 30 actieve servicemedewerkers kunnen goed met de applicatie overweg. ‘Ik krijg eigenlijk nooit vragen over hoe iets werkt; alles spreekt voor zich. En onze supervisors zijn heel tevreden met de rapportage- en analysemogelijkheden.’

En de klanten? Van Rooij: ‘Negen van de tien klanten geven na het chatgesprek aan dat ze heel tevreden zijn met de manier waarop hun vraag werd beantwoord. Live chat zorgt nu al voor meer tevreden klanten.’ Doordeweeks kan gechat worden van 09:00 tot 21:00, en op zaterdag van 09:00 tot 18:00. Chat hier met Paradigit!