Hè hè. Vandaag is de derde en laatste dag waarop we met een deel van het LiveCom-team de TCD Contactcenter Vakbeurs onveilig maken. En het is drúk! Tjonge jonge, we hadden het niet durven hopen. Recessie? Geen idéé. Alhoewel, misschien is het juist extra druk omdat het recessie is. Nogal wat bedrijven grijpen de recessie aan als reden om het niveau van hun klantcontact te verhogen. Een verslag van dag één. (Dag twee en drie volgen…)

Wie doet de zon uit?
Op dag één, dinsdag 21 april, hadden we een probleempje. Tenminste, dat dachten we om halftien, al bumperklevend richting de Jaarbeurs Utrecht. De zon, hé. Die scheen veel te fel. Wie zou de TCD 2009 verkiezen boven een spijbelachtig tochtje over het water? Het Amsterdam-Rijnkanaal lag er zalig bij…

De meiden in oranje shirts en de verkoopheren en -dame, in totaal 13 LiveCommers sterk, haalden dus alles uit de kast om de TCD-bezoeker het gevoel te geven dat het binnen een stuk lekkerder was dan buiten. Meer nog: er wás geen buiten. Binnen gebeurde het allemaal.

Uitreiking Chatiquettechatiquetteklein
En hoe. We trapten af met de onthulling van Chatiquette, de ultieme gids over zakelijk chatten die prominent op onze stand wordt gepromoot. Niet zo onlogisch, want Floris van der Veen, ceo van LiveCom, is de auteur van dit fijne boekje volgestouwd met do’s en don’ts (hierover later meer).

Het eerste exemplaar ging rond de klok van elf naar Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. Hij vond het top! ’t Is hoog tijd dat we leren omgaan met zakelijke chat, zei hij. Eens!

uitreiking_chat

Wijnand niet alleen, trouwens. Tevreden (lees: heel erg trots) constateerden we dat het aantal mensen met een Chatiquette onder de arm, gestaag toenam. In de loop van de middag kregen we zelfs bezoekers over de standvloer die speciaal langskwamen omdat ze over het bestaan Chatiquette hadden gehoord. Goed nieuws reist snel…

AEGON Bank loves LiveCom (et vice versa)
Een boel visitekaartjes en rechterhanden later, kondigde Roel Reinders zijn bezoek aan met een bulderende lach. Doet hij wel vaker, die Reinders… Roel is chat supervisor bij AEGON Bank en helemaal fan van ons. We zeggen wel vaker dat je met chat van je klant een ambassadeur van je merk maakt, maar dat hebben we nu weten te vertalen naar het echie…

We vroegen Roel enkele weken geleden terloops of hij zin had om de TCD-bezoekers over zijn ervaringen met LiveCom te vertellen. ‘Gewéldig!’ riep hij. Dus daar was hij dan. Terwijl wij onze nieuwe chatbotmodule of ons 5G-platform live demonstreerden aan geïnteresseerde bezoekers, deed Roel zijn ding. Af en toe legden we ons oor stiekem te luister – en jawel, met zijn enthousiasme kan het haast niet anders of we hebben er een paar klanten bij…

Kortom: een topdag!