Ons blog heeft even stilgestaan – de tijd gaat sneller dan gepland. Maar dat betekent niet dat LiveCom heeft stilgezeten. Integendeel! Naast het dagelijkse reilen en zeilen maakten we tijd voor twee testimonials.

Allereerst interviewden we de heren van Hypotheeklead, die met hun label AllesOverHypotheken.nl (geboren in 2008) hoge ogen gooien. In november vorig jaar organiseerden ze het “chat-spreekuur hypotheekcrisis”, waarbij ze hun chatbutton op onder meer Telegraaf.nl plaatsten. ‘De respons was boven verwachting’, blikt accountmanager Rogier De Moel van Hypotheeklead terug. ‘In twee uur tijd stonden we 373 consumenten via de chat te woord. Daarvan wilden er 41 een afspraak maken of meer informatie ontvangen. De conversieratio lag dus op bijna 11%, vele malen hoger dan normaal.’

En dan belden we nog eens met het grootste online warenhuis van Nederland: wehkamp.nl. In deze vernieuwde case van onze oudste klant wordt overduidelijk dat live webchat kosten bespaart: het aantal adviseurs neemt bij wehkamp.nl substantieel af, terwijl het aantal chats steeds toeneemt. ‘Dat zegt iets over de benutting van onze kanalen’, vindt ook Willem Muijs, hoofd operations functioneel beheer van wehkamp.nl. Inmiddels is het chatkanaal bij wehkamp.nl net zo belangrijk als de gevestigde kanalen. ‘Chat is een service-instrument geworden voor aanvullende informatie.’

Binnenkort publiceren we nog enkele nieuwe cases. En die zijn bijzonder – net als onze klanten.