‘s Lands grootste kabelaanbieder is gestart met een nieuw kanaal om klantcontact te stimuleren en te optimaliseren: live chat van LiveCom. Sinds 3 februari kunnen (potentiële) klanten hun vragen aan de Ziggo-salesmedewerkers niet alleen per e-mail of telefonisch stellen, maar ook via webchat.

http://youtu.be/8vFvGEnCD0U

Hoewel de dienst nu op slechts enkele productpagina’s (hier bijvoorbeeld, of hier) wordt aangeboden, acht Ziggo het nieuwe kanaal erg belangrijk voor een goed klantwaardering en voor de online reputatie van Ziggo. In de eerste twee weken van februari dienden ruim 500 bezoekers van Ziggo.nl dagelijks een chatverzoek in.

Ziggo heeft inmiddels dertien medewerkers opgeleid om de chatfunctie te bemannen. En dat worden er meer: uit een klanttevredenheidsonderzoek, dat werd uitgevoerd onder de chattende klanten, bleek dat 91% (zeer) tevreden was over de chatfunctie. Ruim acht op de tien chatters vindt de snelheid waarmee hun vraag werd beantwoord (heel) goed, en evenveel chatters zouden een volgende keer weer van de chatfunctie gebruikmaken.

Ook de Ziggo-medewerkers zijn enthousiast over de LiveCom-applicatie. Hoe enthousiast? Dat ziet u in het flitsende filmpje hierboven!